Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cholerik za volantem

Nesmyslné bitky mezi řidiči, kdy se dva chlápci škrtí kvůli tomu, kdo komu kam vjel, jsem nikdy nechápal. Nedávno jsem se však do podobné situace dostal a nestačil se divit. 

Vezl jsem takhle v týdnu do Karlína půjčený solární panel, když tu zprava z pěší zóny vyrazil červený dodávkový vůz. Všiml jsem si ho na poslední chvíli, protože byl krytý jinou dodávkou, která stála před ním. Těsně přede mnou mi zkřížil cestu a přelétl křižovatku. Zřejmě z šoku jsem se opřel o klakson a mocně zatroubil. Ozvalo se skřípění brzd, kvílení gum a dodávka zastavila.
V tu chvíli se ve mě probudili moji italští předci a skrz okénko vyslali můj prostředník vzhůru směrem k neznámému závodníkovi. V tu chvíli byla pro mě situace vyřešena, ale ne tak pro neznámého řidiče dodávky. Gumy opět zakvílely a ve zpětném zrcátku jsem viděl, že se mě řidič jal pronásledovat. Neměl to ani tak těžké, protože asi tak po dvaceti metrech jsem odbočil  a zastavila mě závora Corsa Karlín.

Řidič zastavil smykem těsně za mnou a vyběhl z vozu. Stáhl jsem okénko a než jsem stačil cokoliv říct začal v tom krásně zrekonstruovaném prostoru plném nadějných korzujících startupistů a lidí z energetických společností nelidsky řvát. Nevím, jak by jste se zachovali vy, ale vzhledem k mým zkušenostem s trapasy všeho druhu, o kterých jste se již mohli dočíst dříve, jsem místo strachu nebo hněvu začal cítit nezvladatelné nutkání se smát. Nebylo to však jen z tohoto důvodu, mohl za to i vzhled řidiče, a to, co měl na sobě.

V první chvíli jsem ho ani neviděl, jen někdo těsně u mého ucha příšerně a nesouvisle řval různé zvířecí nadávky, až se všichni otáčeli, aby zjistili, co se to děje. Ve chvíli, kdy po několikáté zopakoval známou větu z vesnických diskoték a zábav:"Pojď ven ty d****e!" jsem se otočil a měl co dělat, abych se nerozchechtal. Řidič byl menší postavy s krátkými světlými vlasy a kulatým obličejem, který měl v tu chvíli stejnou barvu jako jeho dodávka. Na tom by nebylo nic tak divného vzhledem k tomu, že se na mě snažil přes pět minut vyplivnout svoje hlasivky. Jenže pod hlavou, která v tu chvíli připomínala zralé rajče, měl červené tričko s velkým bílým nápisem PSYCHO.

Bylo mi jasné, že jestli se začnu smát, je po mně, a pokud vystoupím, nedopadnu o mnoho lépe. Zvolil jsem tedy uplně jinou strategii a v klidu řekl. "Máte naprostou pravdu, pane, byla to má chyba a já se Vám omlouvám." V tu chvíli se stal zázrak. Jeho obličej náhle zblednul, chvíli lapal po dechu a pak jako vyměněný potichu řekl. "Ne, to já se omlouvám, mám dnes špatný den a už jsem to nezvládl." Rázem mi došlo, že mu možná jen hodně dlouho nikdo neřekl nic hezkého. Popřáli jsme si hezký den, podali jsme si ruce a místo nesmyslné hádky oba odjížděli s lepším pocitem.

       

Autor: Jakub Kadlec | pondělí 7.11.2016 6:00 | karma článku: 31,96 | přečteno: 2574x
  • Další články autora

Jakub Kadlec

Tati, ten pán je tlustej

Když tuhle větu vykřikla moje šestiletá dcera ve vagónu metra na adresu mladíka dojídajícího jakýsi burger a sedícího přímo naproti nám, nevěděl jsem v prvních chvíli, co na to říct.

2.6.2017 v 6:00 | Karma: 28,16 | Přečteno: 1540x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Bojler

Visel tam v koupelně na zdi s nafouklým břichem a kapala z něj voda. Vypadalo to, že každou chvíli vybuchne a sto litrů vody probudí všechny sousedy pod námi.

19.5.2017 v 6:00 | Karma: 16,22 | Přečteno: 458x | Diskuse| Osobní

Jakub Kadlec

Záhada Holešovického trojúhelníku

Každý zná místo, kde se ztrácejí lidé, letadla a lodě, říká se mu Bermudský tojúhelník. V Praze se o víkendu objevil podobný fenomén a to, co se zde ztrácelo, je až k neuvěření.

5.12.2016 v 6:00 | Karma: 18,07 | Přečteno: 983x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Kafe v metru? Už nikdy!

Obrovská hnědá skvrna ve tvaru Afriky se zvětšovala a lidé kolem mě těžko skrývali smích. "Chcete půjčit kapesník?" Ozvalo se vedle ve chvíli, kdy jsem v duchu proklínal sebe i svůj nápad.

21.11.2016 v 6:00 | Karma: 28,63 | Přečteno: 3397x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Veřejné bruslení

"Podržíš mi prosím křížky?" Věta, kterou začínaly ty nejvtipnější momenty z bruslení v zimě na ledě.

14.11.2016 v 6:00 | Karma: 16,97 | Přečteno: 463x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Pro tátu

Musel jsem improvizovat a odstranit původní text článku na přání svého otce, protože článek není možné smazat a já respektuji soukromí mých blízkých. Rodinné vztahy jsou u mě na prvním místě. Děkuji za pochopení.

14.12.2014 v 19:29 | Karma: 12,26 | Přečteno: 500x | Diskuse| Osobní

Jakub Kadlec

Na laně

Toho kdo navrhoval garáže u Národního divadla určitě nikdy nenapadlo, že by někdo potřeboval z třetího podzemního patra vytáhnout auto na laně.

1.12.2014 v 21:28 | Karma: 11,02 | Přečteno: 501x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Hlavně nevyhořet

"V životě je dobré se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě." Na základě mých příhod si nemohu odpustit doplnění tohoto oblíbeného citátu. "Doma je lepší nic nezapalovat, protože pak už může být pozdě."

24.11.2014 v 18:59 | Karma: 11,48 | Přečteno: 416x | Diskuse| Osobní

Jakub Kadlec

Žijeme v báječné době

Vánoční dárky nakoupíte na poště, banky Vás odmění Vašimi penězi a každý výrobce automobilů vyrobí nejen chodítko pro důchodce, ale i supersport.

30.10.2014 v 20:03 | Karma: 10,59 | Přečteno: 435x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Já nechci spát na nádraží

Cítil jsem na zádech, že vajíčka v baťohu zřejmě nevydržela můj sprint na vlak. I přesto jsem ženě za okénkem, řekl z posledních sil kam chci. „Jede Vám to za 52 minut, teď to odjelo.“ oznámila mi pobaveným hlasem.

21.10.2014 v 22:02 | Karma: 13,92 | Přečteno: 1257x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Ty jsi nějak zhubl, nejsi nemocnej?

Otázka, kterou teď slyším dost často. Mám chuť odpovědět: „Ty jsi zase nějak ztloustla, jsi zdravá?“ Neudělám to, protože mě učili, že si nemám dělat z některých věcí srandu. O dalších zase nemohu mluvit a psát, protože by mi to mohlo v budoucnu uškodit.

9.10.2014 v 22:16 | Karma: 9,61 | Přečteno: 786x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Milování v autě

Pro někoho možná tabu, ale pro většinu z nás zdroj neuvěřitelných a někdy dost veselých zážitků. Ve Spojených státech má velmi dlouhou tradici a některé akrobatické výkony by si zasloužily samostatné vydání Kámasútry.

31.8.2014 v 18:30 | Karma: 17,83 | Přečteno: 1913x | Diskuse| Osobní

Jakub Kadlec

Pražský truhlík a nejlevnější parkoviště v ČR.

Krátký příběh o tom jak jsem dostal metrákový betonový truhlík doprostřed náměstí a našel placené parkoviště za 6 korun.

27.8.2014 v 19:15 | Karma: 9,39 | Přečteno: 542x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Pětihvězdičkové obchodní centrum Nový Výsměch

Mířím do podzemního parkoviště obchodního centra a automaticky odbočuji na toalety.Zastavuje mě však turniket s poplatkem 10 Kč za použití WC. V tu chvíli necítím tlaka napětí pouze v dutině břišní, ale i výš.

22.8.2014 v 18:14 | Karma: 23,30 | Přečteno: 1202x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Tak velký krok pro člověka a tak malý pro lidstvo.

My lidé dokážeme neuvěřitelné věci. Přistát na Měsíci, překonat rychlost zvuku, skočit volným pádem ze 40 kilometrové výšky a před malou chvílí se má dcera pokusila prorazit hlavou zeď. Po kom to tak asi má.

6.4.2014 v 22:22 | Karma: 8,55 | Přečteno: 463x | Diskuse| Osobní

Jakub Kadlec

Místo na slunci

pro všechny, kteří stejně jako já vidí svět jinak a dnes, zítra i pozítří o toto místo budou opět bojovat. Je jedno kde, zda ve škole, v práci nebo ve vztahu. Nenechte se zlomit těmi co vám říkají, že něco nedokážete, protože právě oni jsou zlomeni těmi, kteří to říkali jim. Možná to byly jejich rodiče, učitelé, kolegové nebo nadřízení, kteří je připravili o jejich životní sny a místo motivujícího: "Ty to zvládneš, zkus to znovu." slyšeli "Radši už to nezkoušej, vidíš, že ti to nejde." nebo "Nedělej blbosti a věnuj se radši pořádný práci."

1.4.2014 v 6:15 | Karma: 6,24 | Přečteno: 202x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Zapadlý telefon

Každému se někdy stalo, že mu spadl mobilní telefon na místo kam nepatří. Dnes se to přihodilo i mě v autobusu cestou z Brna. Po usazení na sedadlo jsem se rozhodl, že budu chvíli pracovat a vyřídím ještě jeden hovor. Ten se však stal málem mému telefonu osudným.

4.3.2014 v 22:49 | Karma: 13,38 | Přečteno: 711x | Diskuse| Ostatní

Jakub Kadlec

My Ami (poslední část)

Na pláži to evidentně žilo. U zavřeného stánku byly položené lahve a jakýsi podivný reproduktor, linula se z něj taneční hudba. Zařízení se snažilo o basové tóny, ale jeho konstrukce to neumožnovala, takže to znělo jako kdyby jste dělali diskotéku v kýblu. Sice nebylo vidět kdo na pláži je, ale ve tmě se rýsovali skupinky postávající a posedávající na pláži.

3.3.2014 v 0:47 | Karma: 5,10 | Přečteno: 209x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

My Ami (4. část)

Po výletu jsem konečně vyrazil k oceánu. Nechápal jsem, proč je většina studentů ve školním bazénu místo na pláži, která má úplně jinou atmosféru. Sice jsem zaslechl, že se tu a tam ve vodě objeví žraloci, ale znáte to, my Češi nikdy varování neposloucháme. Miami Beach byla taková jakou jsem si ji představoval, bílý písek, pár lidí, drobné vlny a Board Walk kolem pláže mizící v nedohlednu.

2.3.2014 v 0:47 | Karma: 6,50 | Přečteno: 250x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

My Ami (3.část)

Jízdu kolem ostrovů v Miami, na nichž jsou vily celebrit jako je 50 cent, Snoopy Dog, Ricky Martin a další komentoval náš řidič Viktor větami typu: "Zde bydlel ještě když žil, sem se přestěhoval a pak umřel, jedeme k němu na návštěvu, ale asi není doma."

10.2.2014 v 20:44 | Karma: 6,00 | Přečteno: 224x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 775x
Rád bavím lidi a užívám si život takový jaký je. Moje vášeň je cestování a poznávání všeho nového.