Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kafe v metru? Už nikdy!

Obrovská hnědá skvrna ve tvaru Afriky se zvětšovala a lidé kolem mě těžko skrývali smích. "Chcete půjčit kapesník?" Ozvalo se vedle ve chvíli, kdy jsem v duchu proklínal sebe i svůj nápad.

Poté co se mi podařilo vyhrát ranní souboj se žehlícím prknem a navléci si na sebe dobře padnoucí oblek světle šedivé barvy, jsem se vydal tramvají do práce. Počítal jsem s tím, že využiji drahocenný čas k přípravě na jednání, můj plán však bohužel nevyšel. Při přestupu na I. P. Pavlova jsem si zakoupil kávu, abych své mozkové buňky trochu rozehřál a rozproudil krevní tok. To se však ukázalo jako špatný nápad.

Ve chvíli, kdy mi usměvavý pán podával čerstvou porci informací v podobě nejmenovaných novin, jsem zjistil, že se mi přestává dostávat volných rukou. Ať jsem dělal co jsem dělal, vždy mi něco přebývalo - taška, káva, noviny. Nakonec se mi nějakým nadpřirozeným způsobem podařilo vše v rukou udržet. Bohužel jen do chvíle než jsem nastoupil do soupravy metra.

Ve chvíli, kdy jsem si s úsměvem sedal, sebou totiž metro trhlo. Snažil jsem se sice prudký rozjezd odpružit, ale bohužel kelímek s kávou to samé neudělal. Nikdy nepochopím, jak tak malým otvorem ve víčku mohlo protéct tolik kávy. V mžiku jsem měl na bílé košili obrovskou mapu Afriky, na obleku několik souostroví a v místě rozkroku flek připomínající Austrálii, to všechno v krásné hnědé barvě. V tu chvíli mi, na rozdíl od ostatních cestujících, můj úsměv zmrznul.

Bohužel nepomohla ani má bleskurychlá reakce, kdy jsem rozložil noviny, abych zakryl alespoň světadíl našich protinožců a začal pomalu popíjet zbytek kávy s tím, že se absolutně nic neděje. Pohledy cestujících na mě stále visely a někteří se ani nesnažili zakrýt svůj smích. Bohužel nepomohla ani ochota paní sedící vedle mne: "Chcete půjčit kapesník?" Zeptala se mě se soucitným pohledem. "Myslím, že tady už kapesník nepomůže." Odvětil jsem a snažil se dostat do jiné prostorové dimenze, abych přežil cestu na konečnou.

Cestu do práce jsem s velkou dávkou improvizace přežil, tam však nastal větší problém. Jak odstranit umělecké dílo z mého oblečení, abych se mohl účastnit jednání, do kterého zbývala pouhá hodina? Nezbývalo než jednat. Nepozorovaně jsem vklouzl do kuchyňky a začal houbičkou a proudem vody vymazávat světadíly z mé košile i obleku. Podařilo se. Můj oblek již sice nebyl od kávy, bohužel to ale zase vypadalo, že se mi stala jiná nehoda. Nedalo se nic jiného dělat, než se podél zdi nepozorovaně proplížit na pánský záchod k sušáku na ruce. Zablokoval jsem botou dveře a po vzoru Mr. Beana začal sušit Atlantský oceán rozkládající se tam kde dříve byla Austrálie. V hlavě jsem v tu chvíli měl jediné. Kafe v metru? Už nikdy! 

 

Autor: Jakub Kadlec | pondělí 21.11.2016 6:00 | karma článku: 28,63 | přečteno: 3397x
  • Další články autora

Jakub Kadlec

Tati, ten pán je tlustej

Když tuhle větu vykřikla moje šestiletá dcera ve vagónu metra na adresu mladíka dojídajícího jakýsi burger a sedícího přímo naproti nám, nevěděl jsem v prvních chvíli, co na to říct.

2.6.2017 v 6:00 | Karma: 28,16 | Přečteno: 1540x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Bojler

Visel tam v koupelně na zdi s nafouklým břichem a kapala z něj voda. Vypadalo to, že každou chvíli vybuchne a sto litrů vody probudí všechny sousedy pod námi.

19.5.2017 v 6:00 | Karma: 16,22 | Přečteno: 458x | Diskuse| Osobní

Jakub Kadlec

Záhada Holešovického trojúhelníku

Každý zná místo, kde se ztrácejí lidé, letadla a lodě, říká se mu Bermudský tojúhelník. V Praze se o víkendu objevil podobný fenomén a to, co se zde ztrácelo, je až k neuvěření.

5.12.2016 v 6:00 | Karma: 18,07 | Přečteno: 983x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Veřejné bruslení

"Podržíš mi prosím křížky?" Věta, kterou začínaly ty nejvtipnější momenty z bruslení v zimě na ledě.

14.11.2016 v 6:00 | Karma: 16,97 | Přečteno: 463x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Cholerik za volantem

Nesmyslné bitky mezi řidiči, kdy se dva chlápci škrtí kvůli tomu, kdo komu kam vjel, jsem nikdy nechápal. Nedávno jsem se však do podobné situace dostal a nestačil se divit.

7.11.2016 v 6:00 | Karma: 31,96 | Přečteno: 2574x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové ostřelovali Charkov, střely zasáhly obytné domy a zranily dva lidi

24. dubna 2024  8:33

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na východoukrajinský Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy a...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 7:53

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při incidentu se...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 775x
Rád bavím lidi a užívám si život takový jaký je. Moje vášeň je cestování a poznávání všeho nového.