Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bojler

Visel tam v koupelně na zdi s nafouklým břichem a kapala z něj voda. Vypadalo to, že každou chvíli vybuchne a sto litrů vody probudí všechny sousedy pod námi. 

Zvoní budík. Můj mozek, který je vzhůru už od 5 od rána, se snaží přesvědčit mé tělo, že je výbornej nápad právě teď vstávat a něco dělat. Některý díly mám prostě v sobě nekompatibilní a pořád nevím, kde jsem k nim přišel.
Ještě nemám nasazený čučky (tak říká dcera Elí mým kontaktním čočkám), takže se skoro poslepu přesouvám do koupelny s pár věcmi pro ranní hygienu. Nevím, čím to je, ale poslední dobou pořád zapomínám na ručník. Na zlepšení usilovně makám, protože běhat mokrej a nahej přes celej byt pro ručník mi není příjemný a do hadru na podlahu se člověk taky neutře. 

Mám rád ten ranní klid, kdy všechno spí a venku zpívaj ptáci a ve vaně kape kohoutek. Cože, kape kohoutek? Zvuk vody dopadající na kovovou vanu mě probudil z ranní meditace nad zubní pastou
a vrátil mě zpět do reality. To je zvláštní, včera tu nic nekapalo. Bleskurychle jsem zkontroloval
pákovou baterii, zda je vše v pořádku. Bylo, ale voda kapala dál.

Nasadil jsem si čučky, abych něco viděl a zhrozil se. Bojler, který byl na zdi příčně uložený nad umyvadlem, vypadal jako když je v 6 měsíci těhotenství a na obou koncích z něj prosakovala voda. V tu chvíli jsem si vzpomněl na pana Majera z Arabely, jak ležel v jedné scéně ve vaně a na něm bojler plný horké vody, který se vytrhl ze zdi. 

Vzhledem k tomu, že znám Stopařova průvodce po galaxii, tak jsem nezačal propadat panice a začal konat. Pro jistotu jsem ještě před opravou poslal fotky a popis situace spolubydlícím, kdybych náhodou akci nepřežil. Pak jsem pomalu otevřel přetlakový ventil a začal hledat kohout pro vypnutí přítoku vody.

Mezitím se začali ostatní probouzet a dělat si čaj, evidentně je situace nijak významně nevykolejila, kromě toho, že zavrhli nápad pořídit si stejný bojler do svého domu, který právě staví. Naštěstí se nám podařilo najít návod i kohout na vypnutí vody a stabilizovat situaci. Po nalezení telefonního čísla na správce domu, který si určitě hezčí čtvrteční ráno neuměl představit, jsem vyrazil do práce
s mírnou nervozitou a očekáváním.

Netrvalo dlouho a kolem 11 hodiny volal správce, že technici jsou na cestě, jestli mohu přijet. Nelenil jsem a vyrazil, aby nemuseli čekat. Nakonec jsem čekal já, jak už to tak u řemeslníků bývá, naštěstí jen pár minut než se ozval zvonek a do bytu nastoupili dva potetovaní chlapíci. Čišela z nich profesionalita a odhodlanost, bohužel jen do doby než uviděli bojler. Ten tam smutně visel s nafouklým břichem a pořád z něj kapala voda. Pánové na něj vykulili oči jako kdyby něco takového viděli poprvé.

Jeden z řemeslníku byl evidentně zkušenější, protože se nezalekl, ale stoupl si do vany, chvíli si bojler prohlížel a pak začal googlit co s tím a kde najít nejbližší servis. Ten druhý se velmi rychle učil a hledal na svém telefonu informace také. Dříve instalatér nosil hasák, kleště a nářadí, alespoň co si z dětství pamatuju, ale žijeme v digitální době, takže dnes je asi všechno jinak.

Pánové se ještě chvíli radili a nakonec uznali, že přes telefon s tím nic nesvedou a slíbili, že se vrátí. Není přeci kam spěchat; venku je teplo a otužování je zdraví prospěšné.

Autor: Jakub Kadlec | pátek 19.5.2017 6:00 | karma článku: 16,22 | přečteno: 458x
  • Další články autora

Jakub Kadlec

Tati, ten pán je tlustej

Když tuhle větu vykřikla moje šestiletá dcera ve vagónu metra na adresu mladíka dojídajícího jakýsi burger a sedícího přímo naproti nám, nevěděl jsem v prvních chvíli, co na to říct.

2.6.2017 v 6:00 | Karma: 28,16 | Přečteno: 1540x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Záhada Holešovického trojúhelníku

Každý zná místo, kde se ztrácejí lidé, letadla a lodě, říká se mu Bermudský tojúhelník. V Praze se o víkendu objevil podobný fenomén a to, co se zde ztrácelo, je až k neuvěření.

5.12.2016 v 6:00 | Karma: 18,07 | Přečteno: 983x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Kafe v metru? Už nikdy!

Obrovská hnědá skvrna ve tvaru Afriky se zvětšovala a lidé kolem mě těžko skrývali smích. "Chcete půjčit kapesník?" Ozvalo se vedle ve chvíli, kdy jsem v duchu proklínal sebe i svůj nápad.

21.11.2016 v 6:00 | Karma: 28,63 | Přečteno: 3397x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Veřejné bruslení

"Podržíš mi prosím křížky?" Věta, kterou začínaly ty nejvtipnější momenty z bruslení v zimě na ledě.

14.11.2016 v 6:00 | Karma: 16,97 | Přečteno: 463x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Cholerik za volantem

Nesmyslné bitky mezi řidiči, kdy se dva chlápci škrtí kvůli tomu, kdo komu kam vjel, jsem nikdy nechápal. Nedávno jsem se však do podobné situace dostal a nestačil se divit.

7.11.2016 v 6:00 | Karma: 31,96 | Přečteno: 2574x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 775x
Rád bavím lidi a užívám si život takový jaký je. Moje vášeň je cestování a poznávání všeho nového.