Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pražský truhlík a nejlevnější parkoviště v ČR.

Krátký příběh o tom jak jsem dostal metrákový betonový truhlík doprostřed náměstí a našel placené parkoviště za 6 korun. 

Hodinová sazba na nejlevnějším placeném parkovišti v ČR, které znám.Jakub Kadlec

Tento týden jsem při pracovní cestě zavítal do Strakonic a započal každodenní rituál s hledáním místa na zaparkování. Po delším kroužení, v přilehlých ulicích kolem náměstí, jsem narazil na malé placené parkoviště, kde se mi podařilo zabrat poslední volné místo. S úlevou jsem vystoupil z vozu a šel pro parkovací lístek. Nevěřil jsem však svým očím. Místo standardní ceny v Praze (která je 30 až 40 korun za hodinu)  po mně chtěli neuvěřitelných 6 korun. Musel jsem pořídit fotografii jako důkaz, protože to mi v Praze neuvěří.

Přemýšlel jsem kolik stálo parkovné před 15 lety, kdy jsem na nedalekém Velkém náměstí předvedl svou scénku s truhlíkem. Bylo tehdy rozdělené na dvě části, horní část sloužila po celé své délce jako parkoviště a spodní pro průjezd náměstím. Obě byly oddělené pouze bílou čárou. To jsem si tehdy myslel.

Byl jsem mladý a nezkušený řidič, takže nebylo divu, že se mi ve vypůjčeném vozidle značky Škoda Favorit stávali dost zajímavé věci. Už zaparkovat pro mě byl tehdy vrchol řidičského umění. Není proto divu, že když jsem odjížděl dostal jsem nápad jak si výjezd zjednodušit. Rozhodl jsem se místo couvání a objíždění celého náměstí, jen přejet bílou čáru před vozem a odbočit do svého směru.

Svůj nápad jsem také ihned zrealizoval, bohužel auto začalo při rozjezdu klást mě neznámý odpor, ačkoliv ruční brzda byla v pořádku. Naštěstí ihned po zatočení doleva odpor ustal a já se v klidu rozjel pryč z náměstí. Nechápal jsem proč na mě každý civí a ukazuje za mé auto, než jsem se podíval do zpětného zrcátka.

V tu chvíli jsem zbledl, protože přímo uprostřed jízdního pruhu stál za mým vozem metrový betonový truhlík plný květin, který jsem předtím neviděl. Zastavil jsem a pustil výstražné blinkry. S velkou potupou jsem spěchal k truhlíku s tím, že jej rychle odsunu zpátky na své místo. S betonovým truhlíkem však přes veškerou moji snahu nešlo hnout, měl snad metrák. Favorit sice neměl moc koní, ale ukázalo se, že přední nárazník ve spojení s motorem je o dost silnější než já.

Za smíchu a povzbuzování okolo jdoucích jsem s vypětím všech sil a po malých kouscích dostal květináč až na původní místo. Až teď jsem si všiml dlouhé řady stejných květináčů, které jsem přes přední část vozu při rozjezdu neviděl.

Za potlesku přihlížejících a červený jako rak jsem nasedl do svého bledého vozu s pražskou poznávací značkou a rychle mizel do nejbližšího servisu vyměnit přední mlhovky, které jsem díky svému kousku rozbil.

Autor: Jakub Kadlec | středa 27.8.2014 19:15 | karma článku: 9,39 | přečteno: 542x
  • Další články autora

Jakub Kadlec

Tati, ten pán je tlustej

Když tuhle větu vykřikla moje šestiletá dcera ve vagónu metra na adresu mladíka dojídajícího jakýsi burger a sedícího přímo naproti nám, nevěděl jsem v prvních chvíli, co na to říct.

2.6.2017 v 6:00 | Karma: 28,16 | Přečteno: 1540x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Bojler

Visel tam v koupelně na zdi s nafouklým břichem a kapala z něj voda. Vypadalo to, že každou chvíli vybuchne a sto litrů vody probudí všechny sousedy pod námi.

19.5.2017 v 6:00 | Karma: 16,22 | Přečteno: 458x | Diskuse| Osobní

Jakub Kadlec

Záhada Holešovického trojúhelníku

Každý zná místo, kde se ztrácejí lidé, letadla a lodě, říká se mu Bermudský tojúhelník. V Praze se o víkendu objevil podobný fenomén a to, co se zde ztrácelo, je až k neuvěření.

5.12.2016 v 6:00 | Karma: 18,07 | Přečteno: 983x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Kafe v metru? Už nikdy!

Obrovská hnědá skvrna ve tvaru Afriky se zvětšovala a lidé kolem mě těžko skrývali smích. "Chcete půjčit kapesník?" Ozvalo se vedle ve chvíli, kdy jsem v duchu proklínal sebe i svůj nápad.

21.11.2016 v 6:00 | Karma: 28,63 | Přečteno: 3397x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Veřejné bruslení

"Podržíš mi prosím křížky?" Věta, kterou začínaly ty nejvtipnější momenty z bruslení v zimě na ledě.

14.11.2016 v 6:00 | Karma: 16,97 | Přečteno: 463x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 775x
Rád bavím lidi a užívám si život takový jaký je. Moje vášeň je cestování a poznávání všeho nového.