Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Já nechci spát na nádraží

Cítil jsem na zádech, že vajíčka v baťohu zřejmě nevydržela můj sprint na vlak. I přesto jsem ženě za okénkem, řekl z posledních sil kam chci. „Jede Vám to za 52 minut, teď to odjelo.“ oznámila mi pobaveným hlasem.

Nehnul jsem ani brvou a začal si broukat „ujel mi vlak i poslední metro…“ z posledního hitu Xindla X a mířil podchodem na nástupiště. Přemýšlel jsem nad tím, jak oddělím vajíčka od zbytku nákupu. Připomnělo mi to můj vztah. Spousta snahy, úsilí, času a nakonec mi to taky ujelo a já zůstal sám, bez domova s rozmačkanými vejci. Tedy těmi v baťohu.

Poté co se mi podařilo zachránit větší část nákupu, jsem začal cítit, jak mi svěží vzduch na nástupišti pomalu dodává energii. Docela jsem ji potřeboval, měl jsem za sebou 12 hodinovou směnu v práci, 3 kilometry pěšky z obchodu na nádraží a před sebou ještě další 4 hodiny práce na počítači. Nic z toho mi nevadilo, Řím taky nepostavili za 3 dny, jen ta energie a láska mi žalostně chyběly. I když věřím, stejně jako Thórbergur Thórdarson ve své knize Kameny mluví, že ty nejzajímavější příběhy a zážitky vznikají z nedostatku, dnes to bylo jiné.

Jak jsem tak seděl na nádražní lavičce, vzpomněl jsem si na cestu z Paříže do Ženevy. Bylo mi tenkrát 15 let a jel jsem s rodiči, kteří si zde chtěli koupit ojeté rodinné auto. Málem jsme však odjeli nejmenším mikrobusem na světě značky Suzuki, který vypadal, že se při vyšší rychlosti v zatáčce převrátí. Auto bylo dle tvrzení prodejce pro 6 lidí, ale dopředu se vešel s obtížemi jen táta. Nakonec z této výhodné koupě sešlo a my jsme po celém dni chození k večeru objevili krásný vůz značky Renault. Vzhledem k pokročilé hodině nám auto i potřebné dokumenty pro převoz mohli předat až ráno a my tak zůstali bez střechy nad hlavou s penězi jen na cestu.

Naši tedy rozhodli, že počkáme na nádraží. Prohlásil jsem, že na nádraží spát rozhodně nebudu.Už tak jsem se cítil občas trapně, že musím cestovat s rodiči a ještě spát jako bezdomovec na nádraží. Vůbec mě neposlouchali a usadili se na lavičce v hale, pohodlně se opřeli o batohy a usnuli. Já zatím simuloval čekání na vlak a snažil se udržet otevřené oči. Po několika hodinách však zvítězila únava nad mojí stydlivostí a já začal pomalu usínat. V tu chvíli se samozřejmě ozval z reproduktorů hlas, že se bude nádraží za 5 minut zavírat.

Přesunuli jsme se tedy na lavičku do parku. To už jsem byl tak unavený, že mi bylo všechno jedno. Tedy až na místního policistu, který se náhle objevil. Vyděsil jsem se, že nás zatkne za to, že tu přenocujeme. Naštěstí jen pozdravil a zmizel v nějakém podchodu. Po chvilce začalo svítat a my si konečně mohli užít krásný pohled na jezero s mohutným vodotryskem. Vyřídili jsme potřebné papíry a vyrazili na zbývající část naší cesty.

Houkání přijíždějícího vlaku mě náhle vytrhlo z mých vzpomínek.

Pravda vlak mi sice ujel, ale už mi jede další a nebo jako Xindl X …pojedu lodí.

Autor: Jakub Kadlec | úterý 21.10.2014 22:02 | karma článku: 13,92 | přečteno: 1257x
  • Další články autora

Jakub Kadlec

Tati, ten pán je tlustej

Když tuhle větu vykřikla moje šestiletá dcera ve vagónu metra na adresu mladíka dojídajícího jakýsi burger a sedícího přímo naproti nám, nevěděl jsem v prvních chvíli, co na to říct.

2.6.2017 v 6:00 | Karma: 28,16 | Přečteno: 1540x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Bojler

Visel tam v koupelně na zdi s nafouklým břichem a kapala z něj voda. Vypadalo to, že každou chvíli vybuchne a sto litrů vody probudí všechny sousedy pod námi.

19.5.2017 v 6:00 | Karma: 16,22 | Přečteno: 458x | Diskuse| Osobní

Jakub Kadlec

Záhada Holešovického trojúhelníku

Každý zná místo, kde se ztrácejí lidé, letadla a lodě, říká se mu Bermudský tojúhelník. V Praze se o víkendu objevil podobný fenomén a to, co se zde ztrácelo, je až k neuvěření.

5.12.2016 v 6:00 | Karma: 18,07 | Přečteno: 983x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Kafe v metru? Už nikdy!

Obrovská hnědá skvrna ve tvaru Afriky se zvětšovala a lidé kolem mě těžko skrývali smích. "Chcete půjčit kapesník?" Ozvalo se vedle ve chvíli, kdy jsem v duchu proklínal sebe i svůj nápad.

21.11.2016 v 6:00 | Karma: 28,63 | Přečteno: 3397x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Veřejné bruslení

"Podržíš mi prosím křížky?" Věta, kterou začínaly ty nejvtipnější momenty z bruslení v zimě na ledě.

14.11.2016 v 6:00 | Karma: 16,97 | Přečteno: 463x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Cholerik za volantem

Nesmyslné bitky mezi řidiči, kdy se dva chlápci škrtí kvůli tomu, kdo komu kam vjel, jsem nikdy nechápal. Nedávno jsem se však do podobné situace dostal a nestačil se divit.

7.11.2016 v 6:00 | Karma: 31,96 | Přečteno: 2574x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Pro tátu

Musel jsem improvizovat a odstranit původní text článku na přání svého otce, protože článek není možné smazat a já respektuji soukromí mých blízkých. Rodinné vztahy jsou u mě na prvním místě. Děkuji za pochopení.

14.12.2014 v 19:29 | Karma: 12,26 | Přečteno: 500x | Diskuse| Osobní

Jakub Kadlec

Na laně

Toho kdo navrhoval garáže u Národního divadla určitě nikdy nenapadlo, že by někdo potřeboval z třetího podzemního patra vytáhnout auto na laně.

1.12.2014 v 21:28 | Karma: 11,02 | Přečteno: 501x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Hlavně nevyhořet

"V životě je dobré se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě." Na základě mých příhod si nemohu odpustit doplnění tohoto oblíbeného citátu. "Doma je lepší nic nezapalovat, protože pak už může být pozdě."

24.11.2014 v 18:59 | Karma: 11,48 | Přečteno: 416x | Diskuse| Osobní

Jakub Kadlec

Žijeme v báječné době

Vánoční dárky nakoupíte na poště, banky Vás odmění Vašimi penězi a každý výrobce automobilů vyrobí nejen chodítko pro důchodce, ale i supersport.

30.10.2014 v 20:03 | Karma: 10,59 | Přečteno: 435x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Ty jsi nějak zhubl, nejsi nemocnej?

Otázka, kterou teď slyším dost často. Mám chuť odpovědět: „Ty jsi zase nějak ztloustla, jsi zdravá?“ Neudělám to, protože mě učili, že si nemám dělat z některých věcí srandu. O dalších zase nemohu mluvit a psát, protože by mi to mohlo v budoucnu uškodit.

9.10.2014 v 22:16 | Karma: 9,61 | Přečteno: 786x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Milování v autě

Pro někoho možná tabu, ale pro většinu z nás zdroj neuvěřitelných a někdy dost veselých zážitků. Ve Spojených státech má velmi dlouhou tradici a některé akrobatické výkony by si zasloužily samostatné vydání Kámasútry.

31.8.2014 v 18:30 | Karma: 17,83 | Přečteno: 1913x | Diskuse| Osobní

Jakub Kadlec

Pražský truhlík a nejlevnější parkoviště v ČR.

Krátký příběh o tom jak jsem dostal metrákový betonový truhlík doprostřed náměstí a našel placené parkoviště za 6 korun.

27.8.2014 v 19:15 | Karma: 9,39 | Přečteno: 542x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Pětihvězdičkové obchodní centrum Nový Výsměch

Mířím do podzemního parkoviště obchodního centra a automaticky odbočuji na toalety.Zastavuje mě však turniket s poplatkem 10 Kč za použití WC. V tu chvíli necítím tlaka napětí pouze v dutině břišní, ale i výš.

22.8.2014 v 18:14 | Karma: 23,30 | Přečteno: 1202x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Tak velký krok pro člověka a tak malý pro lidstvo.

My lidé dokážeme neuvěřitelné věci. Přistát na Měsíci, překonat rychlost zvuku, skočit volným pádem ze 40 kilometrové výšky a před malou chvílí se má dcera pokusila prorazit hlavou zeď. Po kom to tak asi má.

6.4.2014 v 22:22 | Karma: 8,55 | Přečteno: 463x | Diskuse| Osobní

Jakub Kadlec

Místo na slunci

pro všechny, kteří stejně jako já vidí svět jinak a dnes, zítra i pozítří o toto místo budou opět bojovat. Je jedno kde, zda ve škole, v práci nebo ve vztahu. Nenechte se zlomit těmi co vám říkají, že něco nedokážete, protože právě oni jsou zlomeni těmi, kteří to říkali jim. Možná to byly jejich rodiče, učitelé, kolegové nebo nadřízení, kteří je připravili o jejich životní sny a místo motivujícího: "Ty to zvládneš, zkus to znovu." slyšeli "Radši už to nezkoušej, vidíš, že ti to nejde." nebo "Nedělej blbosti a věnuj se radši pořádný práci."

1.4.2014 v 6:15 | Karma: 6,24 | Přečteno: 202x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Zapadlý telefon

Každému se někdy stalo, že mu spadl mobilní telefon na místo kam nepatří. Dnes se to přihodilo i mě v autobusu cestou z Brna. Po usazení na sedadlo jsem se rozhodl, že budu chvíli pracovat a vyřídím ještě jeden hovor. Ten se však stal málem mému telefonu osudným.

4.3.2014 v 22:49 | Karma: 13,38 | Přečteno: 711x | Diskuse| Ostatní

Jakub Kadlec

My Ami (poslední část)

Na pláži to evidentně žilo. U zavřeného stánku byly položené lahve a jakýsi podivný reproduktor, linula se z něj taneční hudba. Zařízení se snažilo o basové tóny, ale jeho konstrukce to neumožnovala, takže to znělo jako kdyby jste dělali diskotéku v kýblu. Sice nebylo vidět kdo na pláži je, ale ve tmě se rýsovali skupinky postávající a posedávající na pláži.

3.3.2014 v 0:47 | Karma: 5,10 | Přečteno: 209x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

My Ami (4. část)

Po výletu jsem konečně vyrazil k oceánu. Nechápal jsem, proč je většina studentů ve školním bazénu místo na pláži, která má úplně jinou atmosféru. Sice jsem zaslechl, že se tu a tam ve vodě objeví žraloci, ale znáte to, my Češi nikdy varování neposloucháme. Miami Beach byla taková jakou jsem si ji představoval, bílý písek, pár lidí, drobné vlny a Board Walk kolem pláže mizící v nedohlednu.

2.3.2014 v 0:47 | Karma: 6,50 | Přečteno: 250x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

My Ami (3.část)

Jízdu kolem ostrovů v Miami, na nichž jsou vily celebrit jako je 50 cent, Snoopy Dog, Ricky Martin a další komentoval náš řidič Viktor větami typu: "Zde bydlel ještě když žil, sem se přestěhoval a pak umřel, jedeme k němu na návštěvu, ale asi není doma."

10.2.2014 v 20:44 | Karma: 6,00 | Přečteno: 224x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 775x
Rád bavím lidi a užívám si život takový jaký je. Moje vášeň je cestování a poznávání všeho nového.