Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Cholerik za volantem

Nesmyslné bitky mezi řidiči, kdy se dva chlápci škrtí kvůli tomu, kdo komu kam vjel, jsem nikdy nechápal. Nedávno jsem se však do podobné situace dostal a nestačil se divit. 

Vezl jsem takhle v týdnu do Karlína půjčený solární panel, když tu zprava z pěší zóny vyrazil červený dodávkový vůz. Všiml jsem si ho na poslední chvíli, protože byl krytý jinou dodávkou, která stála před ním. Těsně přede mnou mi zkřížil cestu a přelétl křižovatku. Zřejmě z šoku jsem se opřel o klakson a mocně zatroubil. Ozvalo se skřípění brzd, kvílení gum a dodávka zastavila.
V tu chvíli se ve mě probudili moji italští předci a skrz okénko vyslali můj prostředník vzhůru směrem k neznámému závodníkovi. V tu chvíli byla pro mě situace vyřešena, ale ne tak pro neznámého řidiče dodávky. Gumy opět zakvílely a ve zpětném zrcátku jsem viděl, že se mě řidič jal pronásledovat. Neměl to ani tak těžké, protože asi tak po dvaceti metrech jsem odbočil  a zastavila mě závora Corsa Karlín.

Řidič zastavil smykem těsně za mnou a vyběhl z vozu. Stáhl jsem okénko a než jsem stačil cokoliv říct začal v tom krásně zrekonstruovaném prostoru plném nadějných korzujících startupistů a lidí z energetických společností nelidsky řvát. Nevím, jak by jste se zachovali vy, ale vzhledem k mým zkušenostem s trapasy všeho druhu, o kterých jste se již mohli dočíst dříve, jsem místo strachu nebo hněvu začal cítit nezvladatelné nutkání se smát. Nebylo to však jen z tohoto důvodu, mohl za to i vzhled řidiče, a to, co měl na sobě.

V první chvíli jsem ho ani neviděl, jen někdo těsně u mého ucha příšerně a nesouvisle řval různé zvířecí nadávky, až se všichni otáčeli, aby zjistili, co se to děje. Ve chvíli, kdy po několikáté zopakoval známou větu z vesnických diskoték a zábav:"Pojď ven ty d****e!" jsem se otočil a měl co dělat, abych se nerozchechtal. Řidič byl menší postavy s krátkými světlými vlasy a kulatým obličejem, který měl v tu chvíli stejnou barvu jako jeho dodávka. Na tom by nebylo nic tak divného vzhledem k tomu, že se na mě snažil přes pět minut vyplivnout svoje hlasivky. Jenže pod hlavou, která v tu chvíli připomínala zralé rajče, měl červené tričko s velkým bílým nápisem PSYCHO.

Bylo mi jasné, že jestli se začnu smát, je po mně, a pokud vystoupím, nedopadnu o mnoho lépe. Zvolil jsem tedy uplně jinou strategii a v klidu řekl. "Máte naprostou pravdu, pane, byla to má chyba a já se Vám omlouvám." V tu chvíli se stal zázrak. Jeho obličej náhle zblednul, chvíli lapal po dechu a pak jako vyměněný potichu řekl. "Ne, to já se omlouvám, mám dnes špatný den a už jsem to nezvládl." Rázem mi došlo, že mu možná jen hodně dlouho nikdo neřekl nic hezkého. Popřáli jsme si hezký den, podali jsme si ruce a místo nesmyslné hádky oba odjížděli s lepším pocitem.

       

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jakub Kadlec | pondělí 7.11.2016 6:00 | karma článku: 31,96 | přečteno: 2574x
  • Další články autora

Jakub Kadlec

Tati, ten pán je tlustej

Když tuhle větu vykřikla moje šestiletá dcera ve vagónu metra na adresu mladíka dojídajícího jakýsi burger a sedícího přímo naproti nám, nevěděl jsem v prvních chvíli, co na to říct.

2.6.2017 v 6:00 | Karma: 28,16 | Přečteno: 1540x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Bojler

Visel tam v koupelně na zdi s nafouklým břichem a kapala z něj voda. Vypadalo to, že každou chvíli vybuchne a sto litrů vody probudí všechny sousedy pod námi.

19.5.2017 v 6:00 | Karma: 16,22 | Přečteno: 458x | Diskuse| Osobní

Jakub Kadlec

Záhada Holešovického trojúhelníku

Každý zná místo, kde se ztrácejí lidé, letadla a lodě, říká se mu Bermudský tojúhelník. V Praze se o víkendu objevil podobný fenomén a to, co se zde ztrácelo, je až k neuvěření.

5.12.2016 v 6:00 | Karma: 18,07 | Přečteno: 983x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Kafe v metru? Už nikdy!

Obrovská hnědá skvrna ve tvaru Afriky se zvětšovala a lidé kolem mě těžko skrývali smích. "Chcete půjčit kapesník?" Ozvalo se vedle ve chvíli, kdy jsem v duchu proklínal sebe i svůj nápad.

21.11.2016 v 6:00 | Karma: 28,63 | Přečteno: 3397x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Veřejné bruslení

"Podržíš mi prosím křížky?" Věta, kterou začínaly ty nejvtipnější momenty z bruslení v zimě na ledě.

14.11.2016 v 6:00 | Karma: 16,97 | Přečteno: 463x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Voda zaplavila ulice i železnici

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  16:23

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padají i kroupy. Hasiči hlásí desítky...

Německo na Putinovu inauguraci zástupce nevyšle, Francie a Slovensko ano

6. května 2024  16:14

Německo v pondělí oznámilo, že nebude mít svého zástupce na úterní inauguraci ruského prezidenta...

Pětiletá holčička se ztratila při výletě na Šumavě, ušla dva kilometry

6. května 2024  15:50

Po pětileté holčičce pátrali v neděli dopoledne policisté, horská služba i vrtulník. Dívka se...

Když se běží pro miminka do dlaně. Pohyb pomáhá předčasně narozeným dětem

6. května 2024  15:20

Tak malé, že se vám vejdou do dlaně. Řeč je o předčasně narozených dětech, které stráví začátek...

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 775x
Rád bavím lidi a užívám si život takový jaký je. Moje vášeň je cestování a poznávání všeho nového.