Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Veřejné bruslení

"Podržíš mi prosím křížky?" Věta, kterou začínaly ty nejvtipnější momenty z bruslení v zimě na ledě.

Jako malý jsem měl nadání pro všechny aktivity spojené s pohybem, ale bruslení na ledě byl specifický sport, který mezi ně bohužel nepatřil. Zavázat tkaničky jsem si sice uměl, ale neměl jsem sílu je pořádně utáhnout. Díky tomu jsem si na bruslích několikrát málem vylomil kotník a na ledě vypadal jako kačer, který se právě učí lítat. I tak jsem se ale jako malý vždycky v zimě těšil na bruslení s tátou na Štvanici, nebo v Podolí na Vltavě. Brusle mi sice vždycky utáhl tak, že když se mi do nohou po bruslení vrátila krev, měl jsem je o tři čísla větší, ale to mi nevadilo. Díky tomu jsem se naučil konečně bruslit a přidržovat holkám křížky při zavazování.
Přidržet spolužačce nebo kamarádce na základce křížky při zavazování bruslí byl velmi významný akt.
Tak jako letní lásky začínaly někde na koupališti nebo u rybníka, tak zimní lásky začínaly nebo končily u zavazování bruslí. V mém případě spíše končily, protože když už se mi podařilo jednou galantně pomoci kamarádce do bruslí a také z nich, zjistil jsem, že mi moji "kamarádi" schovali boty do sněhuláka. Chtěl jsem ji nejdřív doprovodit na bruslích, ale ukázalo se, že to nebude nejlepší nápad a bohužel čekat až se prokopu ke svým botám nechtěla. Tak se jen zachichotala, popřála mi hodně štěstí a zmizela buhvíkam.

I přes tyto počáteční neúspěchy jsem na bruslení nikdy nezanevřel. Naopak v dospělosti jsem lehce posilněn svařeným vínem dosahoval na ledě nemalých úspěchů. Pamatuji si na večerní bruslení na Pankráci před obchodním domem, kde jsme po svařáku kroužili po ledě jako krasobruslaři na olympiádě. Byl to úžasný pocit volnosti až do chvíle, kdy chtěla partnerka zastavit a já jí bohužel neslyšel. I když jsem se snažil ji v pádu zachytit, byla v tu chvíli bohužel silnější přitažlivost zemská než přitažlivost ženská. Naštěstí i když modřiny zmizel až po několika dnech, bylo mi v té chvíli odpuštěno. 

Od té doby už uběhl nějaký čas, ale když jsem tento víkend vyrazil s dcerou po druhé v jejím životě na brusle, všechny vzpomínky se mi přehrály opět v hlavě. Chtěl bych, aby i pro ní bylo bruslení jedním z těch zimních zážitků, na které se vzpomíná celý život. Co veselého jste zažili na bruslích vy? Rád si o tom přečtu :)
 

 

Autor: Jakub Kadlec | pondělí 14.11.2016 6:00 | karma článku: 16,97 | přečteno: 463x
  • Další články autora

Jakub Kadlec

Tati, ten pán je tlustej

Když tuhle větu vykřikla moje šestiletá dcera ve vagónu metra na adresu mladíka dojídajícího jakýsi burger a sedícího přímo naproti nám, nevěděl jsem v prvních chvíli, co na to říct.

2.6.2017 v 6:00 | Karma: 28,16 | Přečteno: 1540x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Bojler

Visel tam v koupelně na zdi s nafouklým břichem a kapala z něj voda. Vypadalo to, že každou chvíli vybuchne a sto litrů vody probudí všechny sousedy pod námi.

19.5.2017 v 6:00 | Karma: 16,22 | Přečteno: 458x | Diskuse| Osobní

Jakub Kadlec

Záhada Holešovického trojúhelníku

Každý zná místo, kde se ztrácejí lidé, letadla a lodě, říká se mu Bermudský tojúhelník. V Praze se o víkendu objevil podobný fenomén a to, co se zde ztrácelo, je až k neuvěření.

5.12.2016 v 6:00 | Karma: 18,07 | Přečteno: 983x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Kafe v metru? Už nikdy!

Obrovská hnědá skvrna ve tvaru Afriky se zvětšovala a lidé kolem mě těžko skrývali smích. "Chcete půjčit kapesník?" Ozvalo se vedle ve chvíli, kdy jsem v duchu proklínal sebe i svůj nápad.

21.11.2016 v 6:00 | Karma: 28,63 | Přečteno: 3397x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Cholerik za volantem

Nesmyslné bitky mezi řidiči, kdy se dva chlápci škrtí kvůli tomu, kdo komu kam vjel, jsem nikdy nechápal. Nedávno jsem se však do podobné situace dostal a nestačil se divit.

7.11.2016 v 6:00 | Karma: 31,96 | Přečteno: 2574x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku dnes opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 775x
Rád bavím lidi a užívám si život takový jaký je. Moje vášeň je cestování a poznávání všeho nového.