Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Tati, ten pán je tlustej

Když tuhle větu vykřikla moje šestiletá dcera ve vagónu metra na adresu mladíka dojídajícího jakýsi burger a sedícího přímo naproti nám, nevěděl jsem v prvních chvíli, co na to říct.

Než jsem si stačil připravit odpověď, dcera pokračovala v konverzaci:
"tati a jakou řečí tamhleti lidi mluví? Mluví německy. Tady v metru potkáš
spoustu lidí z jiných zemí. "Aha, ale ten pán je taky strašně tlustej."
dodala velmi znělým hlasem, který by přeslechl snad jenom Bedřich Smetana.
 
Snažil jsem se v klidu a diplomaticky informovat dceru o tom, že každý jsme jiný.
"Víš, lidi jsou různý, můžou být malý, velký, hubený i tlustý, někdo je takový od narození,
někdo může být nemocný a někdo málo sportuje a jí nezdravé věci, jako třeba sladkosti.
Pak může být také tlustý." Má snaha výchovně zapůsobit, měla zcela jiný efekt než jsem čekal. "Ten pán naproti nám jedl něco hodně nezdravýho, strašně to smrdělo." odvětila,
jako by tam člověk, o kterém mluvila, vůbec nebyl.
 
Zalapal jsem po dechu, naštěstí mladík naproti nám, ani nikdo z okolí nereagoval.
Jak by také mohli, všichni čučeli do svých mobilů, na uších sluchátka
a s výrazem naprosté odevzdanosti vnímali pouze virtuální svět na obrazovce.
Možná jen, kdyby v jejich blízkosti vybuchnul tchoř, tak by se probrali ze svého
digitálního kómatu. Je pravda, že jsem také býval takový, a to dost dlouho, takže nikoho nesoudím, jen mi to v tu chvíli přišlo vtipné i smutné zároveň.
 
Chtěl jsem svůj rozhovor s dcerou, na téma tlustých lidí nějak chytře ukončit, a tak jsem jí opět začal přibližovat teorii různých typů lidí, jako jsou běloši, asiaté, indiáni a černoši.
Dcera se na mě zadívala s naprosto vážným výrazem a řekla: "No a zapomněl jsi ještě na hnědoše."
 

 

V tu chvíli jsme se začali oba smát a já si uvědomil, jak moc jsem rád, že má  moje dcera stále fantazii a svůj vlastní humor.

Autor: Jakub Kadlec | pátek 2.6.2017 6:00 | karma článku: 28,16 | přečteno: 1540x
  • Další články autora

Jakub Kadlec

Bojler

Visel tam v koupelně na zdi s nafouklým břichem a kapala z něj voda. Vypadalo to, že každou chvíli vybuchne a sto litrů vody probudí všechny sousedy pod námi.

19.5.2017 v 6:00 | Karma: 16,22 | Přečteno: 458x | Diskuse| Osobní

Jakub Kadlec

Záhada Holešovického trojúhelníku

Každý zná místo, kde se ztrácejí lidé, letadla a lodě, říká se mu Bermudský tojúhelník. V Praze se o víkendu objevil podobný fenomén a to, co se zde ztrácelo, je až k neuvěření.

5.12.2016 v 6:00 | Karma: 18,07 | Přečteno: 983x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Kafe v metru? Už nikdy!

Obrovská hnědá skvrna ve tvaru Afriky se zvětšovala a lidé kolem mě těžko skrývali smích. "Chcete půjčit kapesník?" Ozvalo se vedle ve chvíli, kdy jsem v duchu proklínal sebe i svůj nápad.

21.11.2016 v 6:00 | Karma: 28,63 | Přečteno: 3397x | Diskuse| Cestování

Jakub Kadlec

Veřejné bruslení

"Podržíš mi prosím křížky?" Věta, kterou začínaly ty nejvtipnější momenty z bruslení v zimě na ledě.

14.11.2016 v 6:00 | Karma: 16,97 | Přečteno: 463x | Diskuse| Společnost

Jakub Kadlec

Cholerik za volantem

Nesmyslné bitky mezi řidiči, kdy se dva chlápci škrtí kvůli tomu, kdo komu kam vjel, jsem nikdy nechápal. Nedávno jsem se však do podobné situace dostal a nestačil se divit.

7.11.2016 v 6:00 | Karma: 31,96 | Přečteno: 2574x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Tuleja vzdal nominaci na ministra. Fiala rozhodnutí přivítal

3. května 2024  14:19,  aktualizováno  14:47

Pavel Tuleja se vzdal nominace na post ministra pro vědu, výzkum a inovace. Připustil selhání v...

Do školy v Litvínově vnikl muž. Policie ho zadržela poblíž kvůli jiné krádeži

3. května 2024  8:31,  aktualizováno  14:23

Desítky policistů, hasiči i záchranáři se ráno sjeli k litvínovskému gymnáziu. Důvodem bylo...

„Mimořádně trapné“. Akademici a ekonomové kritizují úroveň Tulejových publikací

3. května 2024  14:09

Kandidát na ministra pro vědu, výzkum a inovace Pavel Tuleja publikoval své práce v potenciálně...

Na Česko loni útočili ruští hackeři. Nechte toho, vyzval je Černínský palác

3. května 2024  13:42,  aktualizováno  14:07

Za loňskými útoky na českou internetovou infrastrukturu stáli ruští hackeři, uvedlo ministerstvo...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 775x
Rád bavím lidi a užívám si život takový jaký je. Moje vášeň je cestování a poznávání všeho nového.